Električni romobili svake su godine sve popularniji način prijevoza u gradskim sredinama. Dovoljno su brzi, praktični, ekološki prihvatljivi, za njih nije potrebna posebna dozvola ili registracija, a u konačnici mogu biti isplativiji od automobila ili javnog prijevoza. No, s obzirom na sve veću ponudu različitih modela, može biti teško odabrati onaj pravi.
Nakon što si se upoznao s važnim specifikacijama u našem vodiču, preporučujemo također da baciš oko na Linksovu opširnu ponudu električnih romobila. Vjerujemo da ćeš naći ono što tražiš.
Domet je jedna od najvažnijih stavki električnih romobila. Ako planiraš svakodnevno prelaziti veće udaljenosti, potraži modele s baterijom koja može izdržati barem od 30 do 40 kilometara s jednim punjenjem. Ako ti romobil služi samo za kraće vožnje, bit će dovoljan i model s dometom od 15 do 25 kilometara koji je i jeftiniji.
Snaga motora određuje koliko će romobil biti brz i sposoban za savladavanje uspona. Standardni modeli imaju snagu od 250 W do 350 W, što je dovoljno za ravne gradske ulice. Ako živiš u brdovitom području ili tražiš snažniji model, potraži romobil s motorom od 500 W ili više.
Mnogi modeli električnih romobila imaju maksimalnu brzinu od 25 km/h, što je ujedno i zakonski limit u većini europskih zemalja, uključujući i Hrvatsku. Ako ti brzina nije presudna, nemoj se zalijetati u skuplje modele samo zbog većih performansi, ionako nećeš moći ići više od 25 km/h.
Ako planiraš često nositi romobil uz stepenice ili ga voziti u javnom prijevozu, težina može igrati veliku ulogu. Lagani modeli teže od 12 do 15 kilograma, dok snažniji i robusniji mogu biti teški i preko 20 kilograma. Također, provjeri nosivost – većina romobila podržava teret do 100-tinjak kilograma, ali postoje i modeli za teže vozače.
Važna stavka su i gume. Naime, romobili dolaze sa zračnim ili punim gumama. Zračne gume nude bolju amortizaciju i udobnost vožnje, ali su podložne probijanju. S druge strane, pune se gume ne mogu probušiti, ali su tvrđe i manje udobne.
Kočnice su ključne za sigurnost, a dolaze u nekoliko varijanti - disk-kočnice, bubanj-kočnice i elektroničke kočnice. Disk-kočnice su najpouzdanije i pružaju najbolje kočenje, dok su elektroničke manje učinkovite, ali ih često prate dodatne značajke poput regenerativnog kočenja, odnosno sustava koji koristi elektromotor za usporavanje romobila i koji pritom vraća dio energije natrag u bateriju.
U Hrvatskoj električni romobili spadaju u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava, a njihovi vozači moraju se pridržavati nekoliko pravila. Vožnja je dozvoljena biciklističkim stazama ili trakama, a ako ih nema, vozači se smiju kretati kolnikom, ali desnim rubom. Obavezna je upotreba svjetala noću, a vozači mlađi od 18 godina moraju nositi kacigu. Ograničenje brzine iznosi 25 km/h, a za prekršaje su predviđene novčane kazne.